Interviu su Videha
1). Jūs sakėte: “Aš esu paprasčiausiai Ošo pasekėjas ir visada juo būsiu.” Kodėl? Kodėl jums patinka Ošo filosofija?
Man patinka Ošo mokymas (ne filosofija). Sunku pasakyti “kodėl”. Tai tiesiog labai atliepia manyje, mano širdyje, mano esybėje. Tai panašu į meilės ryšį, kodėl mes kažką mylime..?
Ar galime mes iš tikrųjų tai paaiškinti?
Pas Ošo aš radau tai, ko visada ieškojau… ir kelionė, ir to džiaugsmas tęsiasi toliau…
2). Kaip derinasi tarpusavyje –Sufizmas, kuris yra mistinė Islamo dimensija, ir Ošo filosofija, kuris pasisakė prieš bet kokią religiją?
Jeigu galvojate, kad Sufizmas yra Islamo filosofija, tai jūs klystate. Jis egzistavo daug anksčiau už Islamą ir buvo prijungtas prie jo. Galime sakyti, kad Sufizmas savo esmėje yra širdies ir jos savybių esencija, raida, supratimas, atskleidimas. Kai esmė uždaroma į bet kokios religijos narvą, ji miršta.
Ošo pasisakė prieš instituciją, „organizuotą” religiją. Ir tuo pat metu sugrąžino į gyvenimą esenciją, buvusią daugelio „religijų“ ar tradicijų įkvėpimu; Sufizmas yra vienas iš jų.
3). Klasikinis sufijus praktikuoja zikrą, kuris yra Dievo vardų kartojimas. Kadangi zikras paprastai suprantamas kaip Dievo prisiminimo praktika, jis taip pat naudojamas Islamo šaltiniuose pažymėti Dievą kaip subjektą, o pasekėją kaip zikro objektą, ir tiesiogiai priskiriamas Islamo pranašui Mohamedui, kaip Dievo zikro įkūnijimui.
Ar manote, kad Dievas yra asmuo ar, kaip ir Ošo, kad Dievas yra beasmenis?
„Dievo vardų“, Zikro kartojimas yra tikras ir atlieka savo paskirtį, kada mes iš naujo atrandame tas savybes savo viduje. Zikras reiškia paprasčiausiai „Prisiminimas“; praktikuojant šią meditacijos formą, mes turėtume pažinti ir „prisiminti“ tikrąją jo prasmę.
Tarp subjekto ir objekto neturėtų būti atskirumo, dualizmo arba, bent jau pradėjus praktikuoti ir tęsiant, tai turėtų būti galutinis suvokimas.
Aš visiškai sutinku su Ošo, kad Dievas yra beasmenis. Tai yra kokybė, esencija, būtis, kurią siekiama prisiminti; mumyse ir visur.
4). Kaip radote savo kelią į Sufizmą?
Prieš maždaug 25 metus mane patraukė Sufijų susirinkimas. Aš nuėjau ir patekau į Kelią.
5). Kas jūsų nuomone yra Sufizmo esmė?
Tokia pat kaip kad meilės, o dar gilesniame lygmenyje tai yra atjauta ir džiaugsmas. Ir tyla.
6). Kokia yra Sufizmo istorija?
Aš nesu profesorius, klauskite jų. Bet kokiu atveju ji nėra aiški. Kita vertus tai istorija žmogaus širdies, siekiančios Vienovės…
Kam rūpi tie „istoriniai“ faktai… Sufijui tai yra gyva realybė, dabar.
Jausk jos dūžius dabar, ir tu žinosi jos istoriją, jos amžinumą…
7). Kodėl pasirinkote Videha vardą?
Aš jo nesirinkau! Jį man davė Ošo.
8). Kokia yra dervišų šokio prasmė Sufizme? Ar galima praktikuoti Sufizmą be dervišų šokio?
Kokia yra meilės prasmė? Sukimasis, Dervišų šokis, yra meilės momentas, Susiliejimo su Mylimuoju momentas. Momentas, kai mes išnykstame, ar bent jau judame ta kryptimi…
Mes turėtume niekada to nepamiršti.
Taip, Sufijum galite būti ir be Dervišų šokio. Tai nepriklauso nuo to, ką darome, bet greičiau nuo to, kokie ir kas mes esame savo širdyje.
9). Kaip aš supratau jūs esate inicijuotas į Mevlevi Sufijų Ordiną? Ar galite daugiau papasakoti apie šį ordiną ir apie Sufijų ordinus aplamai.
Galiu tik pasakyti, kad Mevlevi reiškia gilią, stiprią, intensyvią egzistencijos meilę. Kaip Mevlana Džalaludinas Rumi sakė: “Mes sudeginome visus darbo ir profesijos pėdsakus. Dabar mes neturime nieko, tik poeziją ir meilės dainas. Mes dainuojame iš širdies, iš sielos, iš Mylimojo. Tik tam, kad sudeginti visus širdies, sielos ir Mylimojo pėdsakus.“
Šito turėtų pakakti…(tai ilga kelionė, ir ji pasiima viską…)
Apie kitus ordinus aš nedaug žinau.
10). Kaip jūs galite patikrinti, kad jūsų žinios yra teisingos? Taip pat, kad jūsų pasirinktas kelias teisingas?
Tai ne mokslinis tyrimas, kad būtų „patikrintas“…
Tai rizikingas nuotykis, ir jo metu aš visiškai pasitikiu Ošo, savo meistru. Kaip tai baigsis, aš nežinau. Tačiau kas benutiktų, aš tai priimsiu su džiaugsmu.
O ar kažkas gali „įrodyti“, kad kažkas teisinga…? Tai tėra tik nuomonės…
11). Kokia jūsų nuomonė apie religijas, ar tokia pati kaip Ošo?
Taip, absoliučiai tokia pat, kaip Ošo, 100%.
12). Ar negalvojate, kad naujos žinios yra geresnės už senovines?
Šis klausimas beprasmis. Pirmiausia – tai esmė visai ne žiniose, senose ar naujose. Tiesa, meilė, išmintis, grožis – amžini. Tai visada egzistuoja.
Ar mes galime tai pamatyti?
Ačiū. Videha.