Interviu su Susan Gregg
Toltekų kelio mokytoja Siuzan Gregg
Apie 900 m. e. metus toltekai buvo žinomi visoje Pietų Meksikoje kaip “žinių moterys ir vyrai”. Jie buvo nagvaliai – jėgos mokytojai, senovės piramidžių mieste Teotihuakane netoli Meksikos. Toji vieta turėjo pavadinimą –“ten, kur žmogus tampa Dievu”. Toltekų išmintis ilgą laiką buvo slepiama nuo europiečių užkariautojų, ir kai kurių piktavalių vietinių gyventojų, kol anot išminčių, atėjo laikas paskleisti toltekų mokymą visiems norintiems.
Pirmasis apie paslaptingąjį dvasinį toltekų mokymą pasauliui prabilo rašytojas ir antropologas Karlosas Kastaneda, kurio kai kurios knygos išverstos ir į lietuvių kalbą.
Siuzan Gregg – taip pat toltekų kelio mokytoja. Ji gimė Niujorke, Vermonto universitete įgijo matematikos bakalauro laipsnį, apgynė daktaro laipsnį klinikinės hipnoterapijos srityje. Kurį laiką gyveno Kalifornijoje, kur sutiko toltekų mokytojus : Miguelį Ruizą”Keturių toltekų išminčių “ autorių ir jo motiną Saritą, mokėsi iš jų toltekų išminties, vėliau persikėlė į Havajus ir pati tapo toltekų mokytoja, nagvaliu ir rašytoja.
Siuzan parašė šias knygas:”Galios šokis”, “Savo šventojo Aš suradimas” ir “Visiško kvailio vadovas į dvasinį išgijimą.”, ”Toltekų kelias” „Angelų enciklopedija“.
Siuzan rengia toltekų dvasinio mokymo kursus internetu, telefonu ir visomis įmanomomis komunikacijos priemonėmis. Kartą metuose ji atvyksta į Lietuvą surengti keleto seminarų.
KIEK ILGAI JŪS ESATE TOLTEKŲ KELYJE?
Pradėjau studijuoti toltekų tradiciją apie aštuoniasdešimtuosius metus. Septintame dešimtmetyje kaip ir dauguma skaičiau Karloso Kastanedos knygas, bet nebuvau itin jomis susižavėjusi.
Kai numirė mano motina, gyvenimas apsivertė. Nusprendžiau palikti Vermontą ir persikelti į Kaliforniją už 3000 mylių.
Vos atvykusi į Kaliforniją apsilankiau Dvasinėje bažnyčioje ir sutikau vyresnę už save moterį, vardu Marija. Ji ėmėsi mane globoti. Po kelių savaičių ji papasakojo man apie garsią hilerę (žiniuonę ir gydytoją) Saritą, su kuria nusprendė mane supažindinti.
Mes susitikome buvusiame skalbyklos pastate, kurio patalpos buvo paverstos į šventyklą, o namo langai išmarginti šviesiais simboliais. Pamenu, kai įėjome vidun, jaučiau jaudulį. Čia visi kalbėjo ispaniškai, tik aš viena – angliškai. Staiga nedidelis vyriškis tamsiomis rudomis akimis įstūmė mane į rato vidurį ir paprašė manęs pakalbėti ką nors ispaniškai. Žiūrėjau į kitus žmones, elgiausi taip, kaip ir jie, paskui nuverčiau savo kėdę. Vyriškis priėjo prie manęs su vertėju ir pasiūlė man tapti jo ir jo motinos mokine. Tas vyriškis buvo Don Miguel Ruiz “Keturių toltekų išminčių” autorius.
Mokiausi toltekų išminties iš savo mokytojų daugybę metų, kol vieną dieną jie pasakė, jog perteikė man visas savo žinias ir atėjo laikas man pačiai imtis mokyti kitus savuoju būdu. Netrukus aš išsikėliau į Havajus ir parašiau savo pirmąją knygą”: “Galios šokis”.
LIETUVOJE YRA NEMAŽAI KARLOSO KASTANEDOS GERBĖJŲ, TAIP PAT SUSIPAŽINUSIŲ SU VIKTORO SANCHEZO KNYGOMIS, O DABAR ŠTAI PASIRODĖ– JŪSŲ KNYGOS LIETUVIŲ KALBA. AR JŪSŲ IR ŠIŲ RAŠYTOJŲ BEI MOKYTOJŲ MOKYMUOSE YRA DAUG BENDRO?
Toltekų mokymų bendras tikslas- asmeninė laisvė, arba visiškas išsilaisvinimas. Asmenybės laisvės samprata daugelį kartų keitėsi mano gyvenime. Pradžioje tai buvo susiję su piniginiu klausimu, puikiais namais, gerais santykiais su partneriais. Visos mano idėjos buvo susijusios su išoriniais dalykais. Dabar manasis asmenybės laisvės apibrėžimas turi gilų ir tvirtą ryšį su mano dvasia. Žinojimas, jog esu būtybė be ribų – išlaisvina. Aš galiu keliauti kur tik noriu, kurti ką noriu ir jaustis saugiai, nepaisant to, kas vyksta aplinkui mane.
Tiek Kastaneda, tiek Sanchesas priklauso tai pačiai tradicijai, tačiau skirtingai nei jie, aš tikiu saugia ir mylinčia visata. Dauguma toltekų tradicijos pasekėjų įsitikinę, jog kosmosas yra priešiškas ir grobuoniškas. Aš taip pat buvau to mokoma, tačiau kuo gilesnės buvo mano studijos, tuo labiau keitėsi mano požiūris ir aš tiesiog nebegalėjau tikėti, jog visata yra priešiška. Šiandien aš žinau, jog visata yra saugi ir aš mokau savo mokinius, kaip jaustis saugiai. Taip pat aš mokau kaip pasiekti asmenybės laisvę, kaip ir Kastaneda savo knygose rašė ar moko Sanchesas, naudoju panašias priemones ir koncepcijas, tik šiek tiek iš skirtingos perspektyvos.
Rašytojas Dan Millman, “Taikiojo Kario” autorius mane apibūdino taip :”Susan Gregg perteikia Pietų Meksikos šamanizmo tradiciją, kurią pirmasis išpopuliarino Karlosas Kastaneda. Ji labai aiškiai atvėrė senąją toltekų išmintį, pasiremdama savo moteriškąja išmintimi ir mylinčia širdimi.”
AR TOLTEKŲ TRADICIJOJE NAUDOJAMI TRADICINIAI ŠAMANIŠKI RITUALAI: SIELOS GRAŽINIMAS, BENDRAVIMAS SU GYVŪNAIS GLOBĖJAIS IR SAUGOTOJAIS IŠ VIRŠUTINIŲ BEI ŽEMUTINIŲ PASAULIŲ?
Man labai patinka ritualai. Kai rengiu mokymosi kursus, visuomet atlieku tam tikras ceremonijas, kuriose dalyviai patiria savo senojo “Aš” mirtį ir “užgimsta naujai”, patirdami beribį savojo “Aš” egzistavimą. Ceremonijos ir ritualai – svarbūs mano gyvenime, nors Toltekai nedaug jų teturi.
Kai tenka dirbti su pavieniais žmonėmis ar grupėmis, pasitelkiu gamtos jėgas ar grupės energiją, kad padėčiau žmonėms pamatyti tai, kas yra už šios įprastos tikrovės ribų. Taip išmokstama matyti “antruoju matymu” ir tuomet regima, kad gyvenimas – milžiniška energetinė sistema. Kai aš matau šiuo regėjimu, matau žmones kaip gražų švytintį kiaušinį, kurio paviršiuje pasklidę daugybė gijų, atitinkančių asmeninius įsitikinimus.
Didžiausia dovana, kokią galime padovanoti kiekvienas sau – tai išplėsti mūsų sąmonę taip, kad suvoktume, jog pasaulis, kurį matome, nėra realus. Vien energija ir dvasia, slypinti už jo yra amžina; mūsų fizinis pasaulis yra laikinas.
Svarbiausias Toltekų tradicijos tikslas – padėti žmonėms pasiekti tokį sąmonės perkeitimą.
JŪSŲ KNYGOSE DAŽNAI SUTINKAMAS POSAKIS:”BESĄLYGINĖ MEILĖ”. KAS TAI YRA IR KAIP TOKIĄ BŪSENĄ PASIEKTI?
Besąlyginės meilės koncepciją sunku suvokti ir dar sunkiau praktikuoti. Besąlyginė meilė – tai priimti žmogų tokį, koks jis yra. Norint besąlygiškai mylėti reikia išsilaisvinti nuo bet kokio vertinimo, smerkimo ar teisimo.
Manau, jog galiu praktikuoti besąlyginę meilę taip pat, kaip galiu išmokti groti kokiu nors instrumentu. Gal būt aš niekuomet netapsiu tobula atlikėja, bet stengsiuosi groti kuo geriau. Kai pastebiu, jog elgiuosi šiurkščiai ar kritikuoju kitus, prisimenu, jog praktikuoju besąlyginę meilę ir pasielgiu kitaip.
Mylėti besąlygiškai – nuostabu, nes tai padeda būti švelniu ir mylinčiu žmogumi ne tik su kitais, bet ir su savimi, kai atkreipiame dėmesį į savo nemeilės kupinas mintis ar veiksmus. Kai pastebime, jog elgiamės šiurkščiai, atleiskime sau ir ateinančią akimirką pajuskime meilę. Jei mes tai prisimintume, kaip gerai jaustumėmės dienai baigiantis!
Aš mokau žmones VISUOMET būti švelniems su savimi ir mylėti save. Pirma mylėti save besąlygine meile, o paskui kitus.
Mes iš tikrųjų turime dvejopą pasirinkimą: MEILĘ ar BAIMĘ. Primenu, jog verta rinktis meilę, nes mylintis žmogus jaučiasi geriau, nei jaučiantis baimę.
KODĖL ŽMONĖS ATSIDURIA TOLTEKŲ KELYJE?
Manau, jog žmonės mokosi Toltekų tradicijos dėl kelių priežasčių. Išstudijavau daugelį tradicijų ir dvasinių mokymų ir suvokiau, jog šis greičiausias būdas pasiekti laimę. Viena iš svarbiausių priežasčių ta, jog žmonėms patinka sugebėjimas jaustis laimingais, nepaisant to, kas nutinka gero ar blogo jų gyvenime. Taip pat tai yra būdas jaustis saugiai šių dienų chaotiškame pasaulyje.
Man Toltekų tradicija – gyvenimo būdas, bet jokiu būdu ne religija. Jeigu kartą pabandysite žengti toltekų keliu, tapsite geresne žmona ar vyru, geresniu kataliku ar budistu. Toltekų tradicija padės jums susijungti su jūsų tikrąja esme ir surasti savąją tiesą ir nesivadovauti kažkieno primesta iš šalies.
Toltekų tradicija padės išsilaisvinti jūsų skaitytojams. Aš visiems žmonėms linkiu pajusti, jog jie yra beribės būtybės, galinčios gyventi laisvesnį gyvenimą, neužgriozdintą pačių susikurtais barjerais ir ribomis.
Galite laisvai naudoti interviu informaciniais tikslais.
Siuzan Greg vertėja Rita Banienė